• يکشنبه ٨ بهمن ١٤٠٢-١٠:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٥٨
چمران:1-211

هشدارهای ما را جدی نگرفتند و فشار آوردند / مکرر پاسخ تذکرات اعضا به شهردار را پیگیری می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران گفت: ما در دوره چهارم شورا عدم استفاده از نماهای کامپوزیت در ساختمان های شهر را مصوب کردیم اما هشدارهای ما را جدی نگرفتند و فشار آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و یازدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، فرارسیدن سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب کبری(س) و زنده نگه دارنده قیام کربلا را به شیعیانان و رهپویان این بانوی با فضیلت تسلیت گفت و همچنین روز تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه مکرمه را گرامی داشت.
وی با اشاره به برگزاری بزرگترین کنگره 24 هزار شهید پایتخت، ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته از سوی ستاد برگزار کنندگان این رویداد از دیدار هفته گذشته فعالان این عرصه با مقام معظم رهبری خبر داد و در این رابطه گفت: استان تهران به طور کلی دارای 36 هزار شهید و شهر تهران 24 هزار شهید دارد که بطور خاص این رویداد به شهر تهران اختصاص داده شد که از این رو با توجه به گستره ی این رویداد توفیقی دست داد تا در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان نگاه جدیدی از شهر تهران را بر همگان نمایان کردند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: آنچه را که ایشان از شهر تهران مطرح کردند، مسائلی بود که به زیبایی و روشنی و با یک دیدگاه متفاوت عنوان شد و تا به حال چنین مسائل جدید و نو در خصوص شهر طرح نشده بود و بایستی بر این موضوعات تمرکز و فعالیت بیشتری را صورت داد.
وی با بیان اینکه در مورد شهر تهران صحبت کم شده و در خیلی مسائل حق پایتخت ادا نمی شود؛ در انتقادی تصریح کرد: استان تهران به لحاظ جمعیتی، نزدیک به 16 میلیون نفر را در خود جای داده است، اما بودجه تعلق گرفته به آن در آخرین رتبه از سایر شهرها و شهرستانهای کشور، هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ جمعیتی قرار دارد.
چمران با بیان این موضوع که موارد طرح شده از سوی رهبری جای کار بسیار بالا دارد؛ ضمن ابراز امیدواری از چنین نگاهی به شهر تهران خاطر نشان کرد که متأسفانه عدم اختصاص اعتبار لازم برای استان تهران در ردیف های بودجه ای موجب شده تا مشکلات موجود در اطراف تهران، به شهر تهران فشار وارد کند.
وی همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران که روز پنجشنبه گذشته دچار حریق گسترده شد؛ ضمن تقدیر از تلاشهای گسترده آتش نشانان و امدادگران در اطفاء و نجات بیماران و سانحه دیدگان خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که ما در دوره چهارم شورا مصوب کردیم موضوع عدم استفاده از نماهای کامپوزیت در ساختمان های شهر بود که متاسفانه در آن مقطع زمانی با فشار بسیار زیادی در خصوص این مصوبه مواجه شدیم، اما بر سر استفاده از چنین نماهایی نه تنها برای خانه های مسکونی کوتاه نیامدیم بلکه در استفاده از چنین مواردی به لحاظ نداشتن ایمنی هشدار داده بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که در همین آتش سوزی اخیر نمای کامپوزیت ساختمان موجب شعله ور شدن آتش شده بود گفت: ما از همان ابتدا در جریان آزمایش های مختلف فنی، تهدیدات استفاده از این نوع نما را مطرح کرده بودیم اما برخی ها عنوان کرده بودند که این ورق های کامپوزیت ضد آتش است اما علاوه بر تغییر ظاهری چنین نماهایی طی مرور زمان، ما نمونه دیگری در مشهد دیدیم که هتلی با همین نمای کامپوزیتی دچار حریق شد و کاملا از بین رفت.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه در این واقعه ما شاهد یک برنامه ریزی مدیریتی خوب در امداد رسانی به موقع و جابجایی بیماران بودیم و خوشبختانه و با لطف الهی به کسی از همشهریان آسیبی وارد نشد؛ تأکید کرد: قطعاً باید ممنوعیت استفاده از چنین نماهایی که موجب خطر آفرینی می شود در تمام ساختمان ها به خصوص مراکز درمانی و غیره عملیاتی شود.
چمران در ادامه سخنان خود در دویست و یازدهمین صحن علنی شورا ضمن محکوم کردن دوباره اقدامات رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه ملت مسلمان فلسطین، طرح شکایت علیه نسل کشی رژیم جعلی اسرائیل از سوی کشور افریقای جنوبی و صدور رأی قطعی و در نهایت محکوم شدن این رژیم کودک کش از سوی دادگاه بین المللی لاهه را اقدامی قابل تقدیر برشمرد و یادآور شد: ما انتظاری بیش از این داشتیم که موضوع بمباران های وحشیانه این رژیم منحوس نیز مطرح و اسرائیل محکوم شود تا از هرگونه بمباران ها و ادامه کشتارها متوقف شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه متاسفانه همچنان سیل ارسال تسلیحات نظامی از امریکا به اسرائیل روان است مضافاً بر اینکه امریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان با چنین حمایت هایی مستقیما در این نسل کشی ها دست دارند اضافه کرد: امیدواریم به دنبال این اتفاق، شورای امنیت سازمان ملل این موضوع را تا توقف کامل این کشتارها پیگیری کند. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: همین کشورهای حامی اسرائیل حتی در خصوص پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایران واکنش نشان دادند و این اقدام علمی جوانان ما را محکوم کردند که این اقدامی مضحک است، اگر به این ها باشد سال آینده درس خواندن دانشجویان و دانش آموزان ما را هم محکوم می کنند؛ این کشورها هرچیزی که در پیشرفت علم و تکنولوژی روز ما موثر باشد با آن  مخالفند و این بسیار خنده دار است که در دنیای امروز عده ای از پیشرفت های علمی ناراحت می شوند.
 
وظیفه عضو شورا تذکر است و ما مکرر پاسخ تذکرات اعضا  به شهردار را پیگیری می‌کنیم
مهدی چمران در حاشیه دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سقف بودجه مشخص شده و در صحن اعلام خواهد شد؛ اظهار کرد: دلیل عمده سفر شهردار تهران به چین تبدیل تفاهم نامه خرید اتوبوس‌ها به قرارداد است و تفاهم‌نامه‌ها در خصوص مسکن نیز دنبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه وزارت صمت تاکسی‌های برقی را وارد کرده و در اختیار قرار می‌دهد، یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت این تاکسی‌ها بالاتر از خودروهای معمولی است، وزارت‌خانه‌های نفت و صمت حمایت‌هایی از رانندگان خواهند داشت؛ البته رانندگان سهام یک شرکت که در این خصوص تعیین شده خریداری و به این شکل فعالیت خواهند کرد.
چمران همچنین تصریح کرد: تمام این تاکسی‌ها زیر نظر سازمان تاکسیرانی خواهند بود؛ ما معتقدیم حتی تاکسی‌های اینترنتی نیز زیر نظر تاکسیرانی قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه بیلبوردهای نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب از امروز در سطح شهر نصب خواهد شد، گفت: بازدید از این نمایشگاه از روز دهم بهمن ماه آغاز می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تذکرات اعضا به شهردار ارسال می‌شود و به صورت مکتوب پاسخ می‌دهد و قرار نیست در صحن برای پاسخ به تذکرات حاضر شود، خاطرنشان کرد: ما مکرر از دبیرخانه پاسخ تذکرات اعضا را پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تعدادی اتوبوس از بندرعباس وارد تهران خواهد شد، تصریح کرد: واردات انبوه اتوبوس‌ها پس از خرید از چین انجام خواهد شد. تعدادی راننده از شهرستانها وارد شهر می شوند که ترافیک را افزایش می‌دهند. هنوز صحبتی برای انتخاب رانندگان انجام نشده است.
چمران با تأکید بر اینکه وظیفه عضو شورا تذکر است، یادآور شد: اگر قرار باشد جواب دهند باید مکتوب پاسخ داده شود. اینکه روند بچه دبستانی دنبال شود؛ به صلاح نیست.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: